Reklamasjon

Kjøper du en vare og oppdager at det er en mangel, for eksempel en material- eller fabrikasjonsfeil, er det kjøpslovens regler som gjelder.

Reklamasjonsretten gjelder fra du har kjøpt varen og 24 måneder frem.

Som offisiell Skechers-distributør, streber vi etter å behandle reklamasjonene våre så raskt som mulig.

En reklamasjon passer vanligvis inn i en av følgende situasjoner:

Varen er kjøpt på Skechers offisielle nettbutikk i Norden

  • Vi kan hjelpe deg. Registrer reklamasjonen din nedenfor.
  • De offisielle nettbutikkene i Norden er skechers.dk, skechers.se, skechers.no eller skechers.fi
  • Finn ordrenummeret ditt og ta bilder av feilen, i tillegg til et helhetsbilde av skoen. Du trenger disse detaljene for å registrere reklamasjonen din.

Registrer reklamasjonen

Varen er kjøpt i en Skechers-butikk eller Outlet utenfor Norden

  • Vi kan hjelpe deg – enten på nett eller i våre butikker.
  • Besøk hvilken som helst Skechers-butikk eller Outlet i Norden for å få reklamasjonen behandlet.
  • Du kan også registrere reklamasjonen din på nett.
  • Vi krever fremvisning av en gyldig kvittering fra butikken (bankutskrift er ikke nok).

Varen er kjøpt i en Skechers Store / Outlet i Norden

  • Våre fysiske butikker kan hjelpe deg.
  • Skechers-butikker og Outlets i Norden inkluderer butikkene i: Danmark, Norge, Sverige og Finland.
  • Besøk hvilken som helst Skechers-butikk eller Outlet i Norden for å få din reklamasjon behandlet.
  • Vi krever fremvisning av en gyldig kvittering fra butikken (bankutskrift er ikke nok).

Varen er IKKE kjøpt i en Skechers-butikk eller Outlet

  • Vi kan IKKE hjelpe deg, men du kan få hjelp hos den forhandleren der du kjøpte varen.
  • Varen er for eksempel kjøpt hos Skoringen, Eurosko eller en annen forhandler.
  • Reklamasjonssaker skal alltid avgjøres hos samme forhandler eller kjede der varen ble kjøpt.
  • Vi kan ikke påvirke en klageavgjørelse fra en forhandler. Her henviser vi til Forbrukerrådet.

Hvis henvendelsen din ikke passer inn i et av alternativene ovenfor, kan vi sannsynligvis ikke hjelpe deg. Du er selvfølgelig alltid velkommen til å kontakte Skechers kundeservice dersom du er i tvil.